dumpats.blogg.se

Ett sätt för mig att ventilera och försöka komma över vad jag trodde var mitt livs stora kärlek/ tjej, 31 år, Stockholm

Dumpad....Misstänksamt beteende

Kategori: Allmänt

Jag förstår fortfarande inte varför du inte ville prata med mig. Du ville leva ditt liv som en ungkarl, inte behöva tala om  när du skulle komma hem eller vart du var någonstans. Hur kunde du tro att jag skulle acceptera det?
Vem i hela friden vill leva så? Du tyckte att jag skulle leva mitt liv och du ditt men att vi ändå skulle ha ett gemensamt hem. Att du kunde komma och gå som du ville, umgås med vem som helst utan att tala om det och att jag skulle vara glad och lycklig ändå. Hur fan är du funtad??

Det är så jävla egoistiskt att tänka så. Alla kvällar jag väntat och väntat när du inte velat tala om vart du är. Alla gånger du blivit arg för att jag frågat. Du tyckte att jag tjatade och kvävde dig med mina frågor. Men du sa ju aldrig någonting. Jag fick inget veta. Du hade lika gärna kunnat bedra mig utan att jag någonsin fick reda på det för du fick det alltid att kännas som att allt var mitt fel. Jag vet att du inte bedragit mig för jag vet att du ägnat dig åt din hobby och dina killkompisar, men du borde ha förstått att det kändes så för mig när du inget ville säga.

Vet du något förhållande som fungerar så? Vet du någon som är lycklig i ett sånt förhållande?

När vi träffades första gången sa du att du inte var redo för ett förhållande. När du gjorde slut sa du att du inte orkar med ett förhållande. Fan va dum jag var som trodde på dig när du sa att du ändrat dig efter att vi dejtat i flera veckor utan resultat. Du sa att du insett att det inte var kul att vara singel och nu ville ge oss en chans. Det känns som en stor fet lögn nu... Men nu får du vara singel, hoppas du njuter!!
Om du inte hade varit så jävla egoistisk hade du aldrig blivit tillsammans med mig för jag tror att du innerst inne vetat hela tiden att du inte var redo för ett förhållande. Och jag hade gått vidare, hade träffat någon ny men släppte allt för din skull när du ändrade dig. Fan va jag ångrar mig.

Fan, fan, fan...

KOMMENTARER:

  • Marika säger:
    2015-09-15 | 15:10:14
    Bloggadress: http://nyssdumpad.blogg.se/

    Åhh finaste du, tack för kommentaren! <3 Och jag garanterar(!) dig att allt kommer kännas lättare och lättare ju mer tid som går även om det är svårt att föreställa sig nu att ens kunna tänka på något annat en längre stund utan att bli påmind om allt som varit..

    Alla sa till mig då också att det såklart skulle bli bättre med tiden osv osv och det är inte så att man misstror dem men det är bara så svårt att föreställa sig.. Men det är såå sant! :)

    Nu har det gått några år sen jag blev dumpad, och jag kan intyga att det blir lättare, man hittar andra saker att fylla sitt liv med. För ett tomrum blir det helt klart när någon man stått så nära inte längre finns där.

    Jag festade lite för mkt, brände alldeles för mkt pengar, köpte de jag kände för, gjorde det jag kände för (bara den friheten att endast tänka på sig sj och vad man själv vill ha/behöver när man är på mataffären?! :D), hade den bästa sommaren i mitt liv året efter, lärt känna helt underbara nya vänner, sakta men säkert börjat bygga upp min självkänsla igen..

    Allt är inte perfekt nu, långt ifrån men jag har definitvt gått vidare! Tänker att det hellre fick ta slut då än om 5-10 år till och ännu mer tid hade "slösats" på nåt som inte skulle hålla ändå..

    Om du vill så får du mer än gärna maila mig om du undrar över nåt eller bara vill ha nån som kan lyssna och förstår kanske litegrann hur de känns.. Eller om du bara vill snacka om väder och vind för att få nåt annat att tänka på för en liten stund :)

    Kämpa på! Det här är början på nästa kapitel i ditt liv, det är ju faktiskt sjukt spännande om man tänker efter och det ger dig oändliga möjligheter att utvecklas som person <3 <3

Kommentera inlägget här: