dumpats.blogg.se

Ett sätt för mig att ventilera och försöka komma över vad jag trodde var mitt livs stora kärlek/ tjej, 31 år, Stockholm

Dumpad... The Game!

Kategori: Allmänt

En killkompis till mig tipsade mig om att läsa en bok som heter The Game. Jag hade hört talas om den som någon slags raggningsbibel som kan få vilken kille som helst framgångsrik i sänghalmen, men inte läst den.
Så igår kväll när jag skulle sova började jag lyssna på den som ljudbok och har fortsatt idag på förmiddagen. 
Min första tanke var att jag kanske också kan få lite raggningstips så att jag blir mer framgångsrik och slipper sova ensam mer än nödvändigt. Men NEJ!! Jag är chockad och förundrad över denna bok!! Jag tror var och varannan kille på krogen läst den och jag inser att jag blivit utsatt för "the game" flera gånger. Jag är till och med ganska säker på att M kör med en del knep från den boken.
Anledningen till att min vän ville att jag skulle läsa den var för att jag är väldigt naiv och blåögd och faller otroligt lätt för charm vilket ligger mig i fatet eftersom jag ofta blir utnyttjad och sårad. Men jag trodde aldrig att en bok kunde hjälpa mig på den fronten. Dock inser jag efter att ha läst  sex kapitel att det verkligen gett mig något och jag inser hur mycket spel det faktiskt är där ute. Jag tror helt klart att jag kommer kunna sålla bland idioterna enklare nu och se igenom deras falska spel. Men jag kan också se att det skulle kunna bli ganska kul att spela med i "spelet" medvetet för att se vad som händer och liksom ha kontrollen eftersom jag vet att det är ett spel. Farligt kanske men jag älskar att flirta och så länge jag är medveten om att det bara är ett spel tror jag inte att jag kommer att falla.
Oavsett blir det utgång ikväll med en tjejkompis och då ska jag försöka vara medveten om dessa "spelregler" och se om jag kan genomskåda någon.


Vill verkligen tipsa er tjejer som hänger mycket på krogen att läsa den! Ni kommer inse ett och annat både om er själva och andra.
Kommentera inlägget här: